מטרת העל בחינוך
מערכת החינוך בכפר עספיא פועלת במסגרת רשות החינוך המקומית , רואה לעצמה מטרה לטפל על פי תפקידה ועקרונות פעולתה באוכלוסיית הילדים החל בלידה ובגני טרום חובה , עבור במערכת גני הילדים הרשמיים , בתי – הספר היסודיים , חטיבת – הביניים , ביה"ס התיכון , תלמידי מכינה , סטודנטים ואקדמאים .
מחלקת החינוך פועל על בסיס תכנית אב לחינוך המגדירה מטרות כלליות לכל המערכת ויעדים פרטניים לכל מסגרת בתוכה .
- חינוך מדעי טכנולוגי : עיצוב אדם אוטונומי, חוקר עם הפנים לעתיד טכנולוגי מתקדם. מערכת החינוך תשאף לקדם את התלמידים באופן המיטבי המתבקש מההתקדמות המהירה בחברה הסובבת – במדעים , בטכנולוגיה , תקשורת , מחשבים והוראת מקצועות עיוניים .
- החינוך ההומניסטי : מערכת החינוך רואה בתלמיד אדם שלם ועל כן תטפח בו צדדים רבים ומגוונים בתחום האישי , החברתי , הלימודי , ובתחום ההומניסטי : שורשים , אמנות , מוסיקה , ספורט , מחול , דרמה , תרבות וחברה .
- הלומד העצמאי – עידוד הקריאה : לצד הקדמה הטכנולוגית , ביה"ס יחזק את דמות האדם הקורא ואוהב הספר , המסוגל לעבד חומר באופן עצמאי ולהציגו בכתב .
- מערך מסייע לתלמידים : רשות החינוך המקומית תעשה כל מאמץ לשלב תלמידים בעלי צרכים ייחודיים בחינוך הרגיל , ותבטיח קיומה של מערכת תמיכה בראיה ההוליסטית : סיוע לימודי , סיוע חברתי וסיוע בתחום האישי . כמו כן המועצה תטפח מערך מונע בגיל הצעיר , לטיפול בליקוי למידה בגיל מוקדם .
- טיפוח מצוינות : המועצה תטפח תלמידים בעלי יכולות גבוהות ותציב בפניהם אתגרים המתאימים לרמתם .
- פנים רבות לחינוך : העירייה תעודד פתיחת מסלולי לימוד מגוונים ככל שניתן , ע"מ לאפשר לתלמידים ביטוי אישי והפגנת יכולת בתחומים שונים עפ"י נטיותיהם ויכולתם .
- סביבה לימודית מזמנת : טיפוח מוסדות החינוך : הרשות המקומית תדאג לכך שמוסדות החינוך יהיו נוחים ומזמנים לשהייה ללמידה , להוראה , למשחק ולמנוחה .
- אוטונומיה בית – ספרית : רשות החינוך המקומית תאפשר ותעודד את עצמאות בתי – הספר תוך פיתוח קהילתי ייחודי סביבם .
- השגיות והמשכיות : שיפור ההישגים הלימודיים , צמצום היקף הנשירה הסמויה והגלויה, העלאת אחוז הזכאים לבגרות. והעלאות ממוצע הציונים לבגרות, העלאת אחוז הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוה.
אתגרים והכנות במחלקת חינוך
- מחשוב מערכת החינוך והטמעות המחשב ככלי לקידום מערכת החינוך בכל רפידה. כיום כמות המחשבים בבתי הספר היא מחשב לכל 6 תלמידים ( הממוצע הארצי מחשב לכל 10 תלמידים).
- צמצום הנשירה למינימום.
- שיפור הסביבה הפיזית לשם שיפור האקלים החינוכי .
- שיפור ההישגים הלימודיים מהגיל הרך להגדלת אחוז הזכאים לבגרות ואחוז המשתלבים במוסדות להשכלה גבוהה.
הסעות תלמידים
זכאות : לכל תלמיד עד כיתה ד' שביתו מרוחק 2.5 ק"מ , ולכל תלמיד מכיתה ה' ומעלה שביתו מרוחק 3 ק"מ .
מסיעים : חברת הסעות מקומית שזכתה במכרז חידוש הסכם לשנה .
מסלולים : פועלים מסלולי הסעה בבוקר ובצהרים :
תלמידים הלומדים מחוץ לכפר : רק לתלמידי החינוך המיוחד אשר מוסעים לבתי-ספר בחיפה לפי התאמה לצורכי התלמיד .
מסלולי לימוד הומניסטיים
- מערכת החינוך מייחסת חשיבות רבה לטיפוח תלמידים במגוון נושאים הכוללים : אמנות פלסטית , מוסיקה , תיאטרון וספורט . גם לחינוך החברתי לאקטואליה ולהעמקת התודעה מודגשת חשיבות רבה ומשאבים משמעותיים .
- עידוד הקריאה – בכל מערכות החינוך פועלות ספריות עשירות המאפשרות לתלמידים קריאה ועיון.
- סיוע לתלמידים – כפרנו עשיר במערכות תמיכה רבות המיועדות לסייע לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים להשתלב ככל שניתן במערכות החינוך הרגילות .
- טיפוח תלמידים מחוננים – רשות החינוך המקומית מעודדת חינוך למצוינות ומפעילה מספר תוכניות לטיפוח תלמידים מחוננים ותלמידים " משיגים " .
- מסלולי לימוד מגוונים – המועצה פועלת לעודד את ביה"ס להוסיף ולגוון את תחומי הלימוד ולאפשר לתלמידים היכרות עם עולמות תוכן רחבים .
- טיפוח מוסדות חינוך – המועצה מרכזת מאמץ לשיפור התנאים הפיזיים במערכת החינוך להפיכת בתי – הספר וגני הילדים למקומות נעימים ונוחים ללמוד וללמד בהם .
- העמקת הקשר לעבודת אדמה – הכפר עספיא כישוב שטיפוח הטבע והסביבה בראש מעיינותיו יגביר את מודעות התלמידים בנושא טבע ואיכות הסביבה ע"י הקמת חווה לחינוך בנושא לבתי הספר היסודיים .
- העמקת האוטונומיה הבית ספרית – בתיה"ס הקהילתיים במסגרת המדיניות הכוללת לביזור סמכויות , גם בתי הספר בכפר יזכו לאוטונומיה ולחופש במדיניותם . בתי הספר יוגדרו כקהילתיים המתווים לעצמם את תפיסת עולמם ואת גישתם החינוכית בשיתוף ההורים .
ועדות ליד מחלקת חינוך
- ועדת היגוי יישובית :בראשות ראש המועצה והיא כוללת אנשי חינוך ונציגי ציבור אשר מטרתה עיצוב מדיניות על למערכת החינוך.
- מועצה ציבורית :בראשות ראש הרשות והמחולקת לועדות חינוך , רווחה ואכיפה ועיקר מטרותיה טיפול בסוגיות חינוכיות ובנושאים רווחתיים וכן המניעה ואכיפה של סמים אלימות ועבריינות וחברים בה כל הגופים הרלוונטיים מהישוב ומחוצה לו.
סקר צרכים
מחלקת החינוך החלה בהכנות לביצוע סקר צרכים בקרב נוער וצעירים בישוב במטרה לאתר את צרכי הנוער והצעירים ובסיומו לתת המלצות לקידום מערכת החינוך הפורמאלית וכן הלא-פורמאלית . הסקר יהווה תשתית לבניית תכנית אב לנוער וצעירים בישוב. טווח הזמן הדרוש לביצוע הסקר הוא שנה אחת
שם בית הספר | מנהל | כתובת | טלפון |
---|---|---|---|
בית ספר יסודי א' | נאיף מנסור | ת.ד.9 כפר עוספיא מיקוד 30090 | 04-8391524 |
בית ספר יסודי ג' | עביר כיוף | מרכז הכפר ת.ד 556 עספיא 30090 | 04-8391350 |
בית ספר יסודי דתי אלאשראק | אקראם להיאני | ת.ד 311 , עספיא 30090 | 04-8397568 |
בית ספר יסודי ע"ש פארוק | ג'והרה מנסור | ת.ד 16 , עספיא, מיקוד 30090 | 04-8391681 |
שם בית הספר | מנהל | כתובת | טלפון |
---|---|---|---|
בית ספר חטיבת הביניים למדעים מתקדמים | פוזאת חמדאן | חט"ב שכונת חיילים משוחררים ת.ד 122 עספיא 30090 | 04-8391501 |
שם בית הספר | מנהל | כתובת | טלפון |
---|---|---|---|
בי"ס תיכון מקיף אורט רונסון | ד"ר סועאד אבו רוכן | רונסון כביש ראשי עוספיא ת.ד 3110 | 04-8394743 |
שם בית הספר | מנהל | כתובת | טלפון |
---|---|---|---|
בית ספר דתי – חט"ב אלאשראק | נואל והב | אבו חושי 1 ת.ד 3333 עספיא 30090 | 04-637-4838 |
שם מוסד | סמל מוסד | מס' חניות נגישות | מידות החנייה | דרך נגישה | שירותי נכים בנים | שירותי נכים בנות | פיר מעלית / מעלית |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ביס חט"ב עספיא | 344234 | לרכב רגיל – 2, לרכב גבוה – 1 משטח משותף | יש | יש | יש | יש | יש |
בי"ס יסודי ב' | 318295 | לרכב רגיל – 2 | יש | יש (בחוץ) רמה בפנים | יש | יש | יש מעלית |
בי"ס יסודי אלאשראק | 318857 | לרכב רגיל – 1, לרכב גבוה – 1 | יש | יש | יש | יש | יש תקציב בביצוע |
בי"ס תיכון אלאשראק | 384230 | אין | אין | יש | אין | אין | אין |
בי"ס חט"ב אלאשראק | לרכב רגיל – 2, לרכב גבוה – 1 | יש | אין | אין | אין | ||
בי"ס תיכון רונסון | 344234 | יש | יש | יש | יש | אין | קיים פיר |
בי"ס יסודי א' | 318303 | לרכב רגיל – 1, לרכב גבוה – 1 | יש | יש | יש | יש | יש מעלית |
רישום לגני ילדים / הנחיות לרישום
עליכם לציין את הגן אליו אתם מעוניינים לרשום את ילדיכם וכן גן חלופי. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להיענות לבקשותיכם, עם זאת עלינו להבהיר הרישום היינו עפ"י אזורי רישום. הרשות איננה מתחייבת למלא את בקשותיכם. אם לא נוכל להיענות לבקשה נשתדל לקבוע לילדכם מקום בגן חלופי שתציינו. למאחרי רישום הרשות אינה מתחייבת לגבי מקום ומרחק מהבית, להורים שיגיעו לאחר תאריכי הרישום.מועדי רישום
על פי הפרסומים בישוב.מועמדי רישום
לגני חובה – הילדים שנולדו בין התאריכים 11.12.– 29.12. לגני טרום חובה – שנולדו בין התאריכים – 30.12.– 19.12.המסמכים הדרושים לרישום ילדי חובה
- ת. ז. של ההורים בציון פרטים מזהים של הילד וכתובת מעודכנת.
- אם מספר זהות של הילד אינו מצוין בת.ז., יש להביא בנוסף תעודת לידה.
- אם הרושם אינו הורה או אפוטרופוס של הילד, עליו להמציא כתב הרשאה .
- מילוי הפרטים בטופס הרישום שנשלח אליכם.
המסמכים הדרושים לרישום ילדי טרום חובה
- ת. ז. של ההורים בציון פרטים מזהים של הילד וכתובת מעודכנת.
- כתב התחייבות לתשלום חתום ע"י ההורה .
- אם הרושם אינו הורה או אפוטרופוס של הילד, עליו להמציא כתב הרשאה .
- · מילוי הפרטים בטופס הרישום שנשלח אליכם.
שם הגן | טלפון | מנהל/ת | כתובת |
---|---|---|---|
אלאבטאל | 04-8390590 | רים כיוף | זוחלוק |
אלאשבאל | 04-8399726 | עיסמת זאהר | בית איוב כיוף |
אליסמין | 04-8366123 | סוהיר בט | בית חוסאם סקר |
אלסלאם | 04-8399727 | סינא אבופארס | בנין הסתדרות |
אלתווחידי | 04-8399402 | רים עזמי | בית ופא עזאם |
הורדים | 04-8392534 | האלא חמדאן | יסודי ב' |
זהר אלבסאתין | 04-8399303 | שרה והב | יסודי ב' |
שם הגן | סמל טלפון | מנהל/ת | כתובת |
---|---|---|---|
אלסעאדה | 04-8399886 | חנאן כיוף | בית ופא עזאם |
אלעטאא | 04-8391373 | נסיבה פרחאת | בית ואיל סקר |
ציפורי גן עדן | 04-8391778 | נור רוחאנא | בית ברכאת סאבא |
שם הגן | סמל טלפון | מנהל/ת | כתובת |
---|---|---|---|
אלאיאדי אלסע'ירה | 04-8390853 | ופיקה רכאב | ש.מזרחית |
אלאמל | 04-8392151 | נסים אבורוכן | ליד חט"ב |
אלארז | 04-8399137 | הודא נסראלדין | בית רביע עזאם |
אלבסמה | 04-8391380 | נואל זאהר | פהים אבורוכן |
אלזיתון | 04-8399632 | אמירה שרוף | בית פארס שיח' |
אלחנאן | 04-8392168 | לינה חדאד | ש.מערבית |
אלמחבה | 04-8392201 | אשתיאק עזאם | בית מופיד חמדאן |
אלנור | 04-8392151 | מונירה כיוף | בית סמי אבורוכן |
אלסנובר | 04-8399062 | עולא סקר | בית רביע עזאם |
האחווה | 04-6281971 | לינא תלחמי | ש.מערבית |
פתאפית אלסוכר | 04-8399401 | סמר כוזלי | ליד חט"ב |
קב"סיות המועצה :
גב' עביר זהראלדין
גב' ראניה מנסור
היחידה לביקור סדיר: אחראית על לווי וטיפול במקרים בהם התלמיד נעדר מבית הספר באופן תדיר, קציני הביקור הסדיר פועלים מכח חוק למוד חובה ופועלים למתן מגוון פתרונות בסגרת בה רשום התלמיד והן במסגרות אחרות.
מטרות ויעדים
מטרות המחלקה הן הבטחת ביקור סדיר של תלמידים בגני הילדים ובבתי-הספר על פי חוק לימוד חובה (גילאי 5-16) ומניעת נשירה גלויה וסמויה של תלמידים, עד תום י"ב כיתות.
מידע להורים בנושא חוק לימוד חובה
חובת הלימודים בביה"ס היסודי ובבית הספר העל יסודי מעוגנים ב"חוק לימוד חובה" התש"ט-1949, ומתייחס לילדים בגילאי 15 – 5 ועד בכלל (יום-הולדת 16). תמצית לשון החוק "הורה חייב לדאוג להגעת בנו/בתו באופן סדיר לביה"ס".
במסגרת תפקידם פועלים הקב"סים במנח"י במס' מישורים עיקריים:
איתור תלמידים -נושרים ו/או בסכנת נשירה, הדבר מתבצע באמצעות פנייה וקבלת מידע מצוותי בתיה"ס השונים ,שרותי הרווחה,השירות הפסיכולוגי,החינוך המיוחד ,קידום נוער ועוד. כמו כן מס' פעמים בשנה מבצעים הקב"סים איתור של תלמידים אשר לא ביצעו רישום למוסד חינוכי או שאינם משובצים בבתי הספר ע"פ נתוני משרד החינוך ומנח"י.
טיפול בפרט -הקב"ס משמש כתובת לפניות התלמידים והוריהם והן לצוותי בתיה"ס וכמקור מידע ותמיכה ומשמש כגורם מקצועי מתווך ,מטפל ומייעץ.הקב"ס מקיים קשרי עבודה עם הצוותים המקצועיים בבתי הספר,משתתף בישיבות ומקיים שיחות אישיות וביקורי בית במידת הצורך.
אכיפת חוק לימוד חובה- במסגרת תפקידו יש לקב"ס הסמכות לאכוף את חוק לימוד חובה במקרה הצורך כאשר תלמיד/ה אינו מבקר סדיר בביה"ס ללא סיבה מוצדקת.
מנהל היחידה לקידום נוער
דברי הסבר – היחידה לקידום נוער :
אוכלוסיית יעד :
- בני נוער בגילאי 14-18
- נוער מנותק אשר אינו לומד במסגרת פורמאלית – ואשר בחלקו נוטה לעסוק בפעילות אנטי חברתית ועבריינית .
- נוער בסיכון עובד או לומד ומתאפיין בחוסר יציבות ובניידות גבוהה בין מסגרות – היעדרות ממושכת וקשיי תפקוד .
תחומי אחריות מנהל היחידה לקידום נוער
- אחראי על הנושאים לטיפול בנוער מנותק ברשות מקומית.
- דואג לתיאום ושיתוף פעולה של מכלול הגורמים והשירותים העוסקים בחינוך ובטיפול בנוער המנותק .
- מגייס, מנהל ומפעיל את צוות העובדים ביחידה ומבצע שינויים במערך של היחידה על פי צרכים משתנים .
- פועל לפיתוח ולהתמקצעות מתמדת של צוות העובדים של היחידה .
- אחראי לפיתוחן ולביצוען של תוכנית טיפוליות של הנוער המנותק .
- מנהל תקציב היחידה לקידום נוער, ומגייס משאבים ממקורות חוץ .
- עובד בשיתוף הפעולה עם המסגרות השונות שמטפלים בנוער ( בי"ס, קב"סים, קצין מבחן, משטרה,לשכת רווחה , התוכנית הלאומית , עיר ללא אלימות וכדומ,).
חזון היחידה לקידום נוער עספיא:
כל נער מנותק יקבל מענה ע"פ צרכיו ויכולותיו תוך שימת דגש על ערכים מקומיים דרוזיים ואוניברסאליים וישולב כאזרח מועיל בחברה.
מטרת על:
הכשרת והכנת הנערים לקראת השתלבותם כבוגרים יעילים ומועילים בחברה ובקהילה , מניעת ניכור וניתוק חברתי של בני נוער אלו מן החברה.
מטרות משנה :
מתן מענה מיטבי לקהילה, למערכת החינוך, לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים .
יצירת מעגל תמיכה מלא לנוער בסיכון או נוער על סף נשירה . בניית פעילויות ממוקדות לפי צרכי הנוער ולפי גילם .
יעדים:
איתור וקליטת נערים ונערות שנשרו מבתי הספר ושילובם במסגרת היחידה.
חיזוק הקשר עם בתי הספר ומסגרות החינוך השונות.
העמקת העבודה במישור החברתי ערכי והקבוצתי
מתן שירות איכותי לתלמידים עם קשיים ו/או צרכים מיוחדים ומשפחותיהם.
טיפול מערכתי והוליסטי בתלמידים עם קשיים ו/או צרכים מיוחדים ומשפחותיהם.
יישום חוק החינוך המיוחד בהתאם למשאבים זמינים.
מעקב אחר מסגרות חינוך מיוחד הקימות ביישוב, תלמידים משולבים בקהילה ותלמידים הלומדים מחוץ ליישוב.
קידום תכניות ייחודיים לתלמידים מוכשרים ומחוננים.
יעדים אופרטיביים:
איתור וקליטת נערים ונערות שנשרו מבית הספר.
שילוב 90% מהנערים המנותקים בפרויקט הילה כל אחד לפי מסלול למידה המתאים לו.
השלמת תוכנית 12 ש"ל .
גיבוש קבוצה חברתית מנערי היחידה .
פתיחת 4 מיומנויות במהלך השנה.
לקיים 2 טיולים ארוכים.
לקיים סמינרים לימודיים
שילוב נערי היחידה בפרויקטים התנדבותיים
פעולות שוטפות
טיפול בפניות הורים ו/או הצוותים החינוכיים.
איתור ואבחון ילדים בעלי קשיים ו/או צרכים מיוחדים. תאום צפיות, נהלי עבודה ותוכניות עבודה עם פיקוח משרד החינוך,
תחזוקה למועדון קידום נוער
איתור וקליטה של בני נוער
הרחבת התמיכה הלימודית והרחבת הקורסים המקצועיים-טיפוליים לנערים
הכנסת תכנים חברתיים-טיפוליים למועדון
הרחבת פעילות נערות בסיכון
היל"ה – היחידה לקידום נוער :
התכנית באה לענות על הצד הלימודי לנוער הנ"ל , וכוללת בתוכה מערך מורים שעומד לצדם של מנהל ומדריכי היחידה לק.נ לצורך קידומו של הנער בתחום הלמידה והשלמת ההשכלה הפורמאלית שחסרה לו ואותה הוא מבקש להשלים. מדובר במערך מקצועי ומיומן של מורים בתחומי למידה שונים. הלמידה הנה אישית ובקבוצות קטנות, ומאפשרת התאמה אישית של מסלול, תוכן וקצב של כל נער ונערה בנפרד.
רציונל :
הנוער שנקלט בקידום נוער הנו מנותק לא ממערכת החינוך בלבד אלא מכל מערכות החברה מהזהות האישית החברתית והלאומית בנוסף לנתק מהסביבה הקרובה שלו שהיא המשפחה , החברים והחברה בכלל.
חזון:
להוות כתובת לכל נער ונערה מנותקים שנשרו והזקוקים לתמיכה, סיוע, הכוון מקצועי,על מנת למצוא את מקומם מחדש בתוך חברת בני גילם.
לאפשר לכל נער ונערה מנותקים שמבקשים לחזור למערכת החינוך או לחזור ללמוד בכלל, למצוא את המסגרת ואת מסלולי הלימוד שיוכלו להגיע למיצוי פוטנציאל אישי בתחום מצוינות ועניין אישיים במגוון תחומי הדעת.
הגדרת תפקיד מנהל מרכז ההשכלה:
אחראי לבניית תוכנית הלמידה יחד עם המורים לכל נער ואחראי על גיוס המורים וקביעת תנאי עבודתם והפעלתם במרכז ההשכלה. מבצע מעקב שוטף אחרי התלמידים ומגיש דו"חות שוטפים על התלמידים והמורים למשרד החינוך, אחראי על תכנון ימי עיון למורים. מנהל המרכז דואג לאווירת לימודים נאותה לתלמידים ולמורים ודואג לכל הצרכים הלימודיים שלהם.
מטרות:
הרחבת ומימוש היכולת והפוטנציאל האישי של כל נער מנותק בתחומי ההשכלה, והתפקוד החברתי.
פיתוח וחיזוק ערכים חברתיים וחינוכיים.
מטרות אופרטיביות:
לפתח שירותים חינוכיים טיפוליים לנוער המנותק ע"מ לתת מענה ייחודי – מסגרת במקום מערכת החינוך הפורמאלית המוצעת לבני גילו.
לתת שירותי השכלה וחינוך מ 8-12 שנות לימוד.
להשיב לנער את האימון בעצמו והעלאת הביטחון העצמי.
לפתח מיומנויות וכישורים אישיים.
לפתח אצל הנער עצמאות אישית.
להעצים את צוות המורים דרך השתלמויות בעלות ערך רב שיכולים לקדם וליעל את עבודתם עם הנערים.
לקלוט את כל הנערים המנותקים בתוכנית היל"ה.
יעדים לימודים וחברתיים:
80% מהנוער בתוכנית היל"ה יגיעו להישגים ויקבלו תעודות 8-12 שנות לימוד.
בניית תוכנית לימודית מיוחדת לנערים שאובחנו כלקוי למידה ע"מ להביא אותם למצב ידע לימודי טוב יותר.
60% מהנערים שלומדים בכיתות תג"ת ובגרות ישיגו תעודת 12 השנה.
חשיפת הנערים לעיסוקים בתחומים שונים.
הגברת המודעות אצל הנער בנושא תרומה , למען חברה בריאה יותר.
אוכלוסיית היעד:
גילאי 14-15 שאינם לומדים במסגרת חינוך רשמית ואשר קבלו פטור מחוק חינוך חובה.
גילאי 16-18 שאינם לומדים במסגרות פורמאליות.
מסלולי למידה:
מסלול 12 ובגרות( תג"ת):
מסלול שפותח בשיתוף האגף לחינוך מבוגרים במשרד החינוך, מאפשר השכלה ל12 ש"ל במשך כשנה וחצי. המסלול כולל בחינות גמר פנימיות ובחינות בגרות חיצוניות ודורש ריכוז מאמץ וזמן של כל הלוקחים בו חלק ( תלמידים, מורים, מנהלים, ומדריכים). הנערים לומדים עם מורים מקצועיים ומנוסים בהכנה לבגרות. הלמידה מתקיימת במרכז היחידה לקידום נוער בבניין המתנ"ס.
ביחידה לק.נ עספיא קיימות שתי כיתות תג"ת : כיתה א – 8 נערות וכיתה ב – 5 נערים
הנערים לומדים את המקצועות הבאים:
השפה הערבית – יחידת לימוד אחד גמר.
השפה העברית – 3 יחידות בגרות.
מתמטיקה – 2 יחידות לימוד גמר ובגרות
אזרחות – יחידת לימוד אחת גמר
גיאוגרפיה – יחידת לימוד אחת גמר
מורשת – יחידת בגרות אחת
אנגלית – יחידת לימוד אחת גמר או בגרות
היסטוריה – יחיד אחת
פרויקט אישי – יחידה אחת
מסלול זריחות: למידה פונקציונאלית
המסלול מיועד לנערים שמתקשים בקריאה וכתיבה או אינם יודעים קרוא וכתוב. הלמידה מתבצעת באופן פרטני עם מורות מקצועיות שמתמחות בחינוך המיוחד או בזריחות ומספר הנערים שלומדים במסלול הנ"ל 4 נערים.
מסלול 8-10 שנות לימוד:
המסלול עוסק בהקניית מיומנויות למידה בסיסית ומתקדמת להשלמת השכלה פורמאלית לתעודת 8,9,10 ש"ל. הלמידה באופן פרטני.
מסלול 8 ש"ל – לומדים 3 מקצועות לימוד בסיסיים. מספר הלומדים 2 נערים
מסלול 9 ש"ל – לומדים 5 מקצועות לימוד 3 בסיסיים ושניים בחירה. מספר הלומדים 2 נערים.
מסלול 10 ש"ל – לומדים 7 מקצועות לימוד. מספר הלומדים 8 נערים.
הלמידה היא אישית ובקבוצות קטנות , מאפשרת התאמה אישית של מסלול , תוכן וקצב של כל נער ונערה בנפרד. הלמידה נעשית בגמישות של מקום וזמן המותאמים לכל נער ונערה תוך קביעת יעדי לימוד ותכנים הרלוונטיים לצורך השלמת השכלה פורמאלית. הנערים לומדים לפי מערכת לימודית קבועה , אשר נבנתה ע"י המורים בהנחיית מנהל ההשכלה. הנערים שלומדים במסלולים הנ"ל נבחנים ע"י בוחן מטעם משרד החינוך במרכז הלמידה ביישוב.
כוח אדם:
במרכז ההשכלה ביחידה לקידום נוער עספיא עובדים 5 מורים ומורות מקצועיים בעלי השכל אקדמאית ותעודת הוראה, והם באחריות מנהל מרכז ההשכלה (היל"ה) .
תכניות פדגוגיות והעשרה חינוכית
- תכניות פדגוגיות, ותוכניות העשרה : סיוע ביישום תכניות הטיפול הנקודתי בהתאם לתוכנית מפורטת. התאמת תשתיות שהוקמו במסגרת הטיפול הנקודתי לפעולה בתקציבים מופחתים.
- תכניות מרכזיות : סיוע ביישום תכניות המרכזיות של משה"ח – שיפור הישגי המייצב, מניעת אלימות, תכניות מדעים וטכנולוגיה ואחרות.
- מתערבים חיצוניים : המשך קידום והפעלה של תכניות התערבות חיצוניות( בהתאם לתוכניות מפורטות) בתיאום מחלקות וגורמים המפעילים.
מגוון תוכניות לקהילה
- תכניות העשרה : הפעלת תכניות העשרה .
- תכניות הכנה לצה"ל : הרחבת שיתוף הפעולה עם צה"ל במערכת החינוך היישובית (בהתאם לתוכנית יישובית).
- תכניות הורים : הפעלת בית הספר להורות ומשפחה, תכנית העצמת ועדים, ועד הורים יישובי תוך איגום משאבים.
- חונכות אישית והתנדבות : הפעלת מגוון תכניות התנדבות לחונכות אישית, כגון פר"ח, מחויבות אישית , שירות לאומי, נעורים וכדומה.
- תכניות צמצום פערים : הפעלת תכניות ממוקדות לאוכלוסיות מאותגרות חברתית וכלכלית בתחומי העשרה, תגבור לימודי תזונה בריאות וכדומה. כגון רווחה חינוכית (שח"ר), פאקט, מועדוניות קב"ס, תכניות תזונה.
- תכנית אירועים שנתית : תיאום וליווי תכנית אירועים שנתית למערכת החינוך
מניעת אלימות ושימוש לרעה בסמים
- תיאום פעולות יישובי למניעת וטיפול באלימות ומניעת שימוש לרעה בסמים: גיבוש תכנית יישובית מתואמת בין מחלקות המועצה (מתנ"ס, רווחה, נוער, שיקום) למניעה וטיפול באלימות במערכת החינוך וחבורות רחוב.
- במערכת החינוך : ביצוע תכניות מניעה וביצוע הכשרת מנהלים ומורים במסגרת תוכנית רב שנתית למניעת אלימות. הרחבת שיתוף פעולה עם משטרת ישראל והרחבת פעילות בנושא שיטור קהילתי ותוכניות נוספות
תוענית מעברים ורצף חינוכי
- יצירת מערכת הכוון מרכזית כדרך להשמת 95% מהתלמידים מבעוד מועד במעבר לחטיבות ולתיכונים.
- הפעלת תכנית מעברים ורצף פדגוגי יישובי בכל המגזרים.
מרכזי למידה ותגבור לימודי בגרות
- שילוב המרכזי הלמידה עם בתיה"ס המזינים. הפעלת תכנית בגרות יישובית
- גיוס משאבים והפניית תקציבים למערך מרכזי הלמידה כחלופה להפחתת משאבי הטיפול הנקודתי.
- ביצוע פיקוח ממוקד תוצאה על פעילות המרכזים
תכנית יישובית לטיפול בפרט
- מתן מענה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים בגנ"י ובתי"ס.
- הפעלה מיטבית על בסיס חוקי ונוהל מוסכם של שירותי ועדות שילוב, ועדות השמה שיבוץ, החלטה ומעקב ביצוע מתואם בין כל הגורמים.
- הפעלת תכנית יישובית לאיתור, אבחון וטיפול בתלמידים עם לקויות למידה.
- ניהול תהליך הטיפול תוך ביצוע מעקב ובקרה ממוחשב לצורך הבטחת השירות לכל התלמידים המטופלים.(באמצעות דו"ח מתואם
- קידום תכנית אבחונים יישובית, ותוכנית שפ"מ.
- הפעלת פורום יישובי לתיאום הטיפול בפרט
תכנית בינוי חידושים והתאמות מבני חינוך
- בינוי ושיפוצים של גני ילדים: בניית גני ילדים חדשים בהתאם לתקצוב משרד החינוך, הקצאות קרקע יישובית, והיערכות מח' הנדסה. ריכוז נתונים לגבי צורכי שיפוצים והתאמות בגני הילדים וביצוע התוכנית בהתאם להקצאות התקציב.
- תכנית חידוש והתאמות מבני חינוך של משרד החינוך: השלמת ביצוע תכנית שיפוצים והתאמות לבתי הספר – קידום תכניות וקבלת אישור תקציבי לבתי הספר היסודיים וחט"ב, בהמשך בתי הספר הנדרשים לחידוש. – תיאום תכנית שיפוצים והתאמות עם דוחות בטיחות, דוחות משרד הבריאות,
- שיפור חזות מבני חינוך ופיתוח חצרות בתי ספר: הגשת תכניות לפיתוח חצרות ושילוב יצירות אמנות לתקצוב משרד החינוך, מפעל הפיס, המשרד לאיכות הסביבה ולגורמים נוספים (בית ספר אחד בשנה בכל תחום).
מנהלת וניהול עצמי
- ניהול עצמי : המשך ניהול עצמי בבתי הספר למעט החינוך המיוחד – תוכנת ניהול כספים, הכנת תקציב בית ספרי, שיפור תהלכי בקרה על ניהול תקציבי בתי הספר – יישום תכנית הפיקוח להפעלת תכנית העבודה הבית ספרית .
- מנהלת חינוך : מנהלת חינוך יישובית לחיזוק התיאום ואינטגרציה בין כל הגורמים הפועלים במערכת החינוך היישובית.
אנשי קשר
אקראם גאבר
- תפקיד: רכזת גנים וגיל רך
- טלפון: 04-9122659
- טלפון נייד: 052-6682172
- דואל: [email protected]
- קטגוריה: חינוך
עביר זהראלדין
- תפקיד: קב"סית
- טלפון: 04-9122658
- טלפון נייד: 052-5251290
- דואל: [email protected]
- קטגוריה: חינוך
כיוף כיוף
- תפקיד: מנהל קידום נוער
- טלפון: 04-8848528
- טלפון נייד: 052-6684338
- דואל: [email protected]
- קטגוריה: חינוך
סוהיר אבורוכן
- תפקיד: מנהלת מרכז גיל רך
- טלפון: 04-8392755
- טלפון נייד: 052-6391081
- פקס: 04-8392755
- דואל: [email protected]
- קטגוריה: חינוך
נרדין רוחאנא
- תפקיד: מנהלת יח' נוער
- טלפון: 04-7703448
- טלפון נייד: 054-4822863
- פקס: 04-8392564
- דואל: [email protected]
- קטגוריה: חינוך וחינוך בלתי פורמאלי
ראניה מנסור
- תפקיד: מזכירת שפ"ח
- קטגוריה: חינוך
נור חתר
- תפקיד: מנהלת לידה עד 3
- טלפון: 04-6045937
- דואל: [email protected]
- קטגוריה: חינוך
סאלח זאהר
- תפקיד: מנהל מחלקת חינוך
- טלפון: 04-9122657
- דואל: [email protected]
- קטגוריה: חינוך
רוז עזאם
- תפקיד: מזכירת האגף
- טלפון: 04-9122661
- טלפון נייד: 050-2233679
- דואל: [email protected]
- קטגוריה: חינוך
נורה אבורוכן
- תפקיד: מנהלת ספריה ציבורית
- טלפון: 04-9122670
- טלפון נייד: 050-3567868
- פקס: 04-8399211
- דואל: [email protected]
- קטגוריה: חינוך
נגישות
חווית קריאה
חוויה נעימה מבחינה ויזואלית
התמצאות קלה
מועצה מקומית עספיא הצהרת נגישות
Accessibility Statement
- www.isifya.co.il
- 14/01/2025
Compliance status
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Screen-reader and keyboard navigation
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
-
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
-
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Disability profiles supported in our website
- Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
- Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
- Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
- ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
- Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
- Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Additional UI, design, and readability adjustments
- Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
- Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
- Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
- Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
- Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
- Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
- Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.
Browser and assistive technology compatibility
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Notes, comments, and feedback
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to