מזכיר המועצה

דבר מזכיר המועצה

תוכן

פרח שרוף
מנהל כוח אדם
 8391678- 04

 

שעות עבודה  : ימי  א' – ה'  : 08:00 – 16:00

שעות קבלה : בתאום מראש

מחלקת משאבי אנוש מגייס עובדים לפי צרכי המערכת, כפוף לכללים והחוקים המחייבים, ומטפלת במגוון נושאים הקשורים לעובדי הרשות במטרה לתת לתושבי הכפר שירותים ברמה הנדרשת 

​מסגרת כ​​וח אדם בתקציב הרגיל לשנת 2020

המסגרת נדרשת מתוקף סמכותו של שר הפנים – עפ"י סעיף 24 (ב) ו-26 לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה – 1985, רשאי שר הפנים לאשר לרשות המקומית את שיא כוח האדם שלה.
שיא כוח אדם מגדיר את מירב המשרות שרשאית רשות מקומית לאייש, בתנאי שהוקצה לכך תקציב בתקציב המאושר לאותה שנת תקציב.
במהלך הדיונים על הצעת התקציב לשנת 2017, על הרשות לאשר את תקן כוח האדם (מספר משרות)  הדרוש לה, וכן את התקציב המממן משרות אלה – ובלבד שלמסגרת המוצעת ולשכר יהיה כיסוי תקציבי בתקציב מאוזן שהוגש לאישור המועצה ומשרד הפנים, בקשת נחיצות מאושרת ע"י המחוז, נחיצות מונפקת על ידי אגף שכר וכוח אדם ברשויות – משרד הפנים . 
מסגרת כוח האדם תכלול את העובדים הקבועים, הזמניים, הארעיים ועובדים בחוזים מיוחדים המועסקים במשרה מלאה או חלקית, וכן עובדים ללא מרכיב שכר המועסקים על-פי שעות עבודה/ימי עבודה.
במסגרת אישור התקציב הרגיל לשנת 2017, נדרשות הרשויות המקומיות להגיש את מסגרת כוח האדם שלהן ואישור האגף לכוח אדם ושכר כמפורט להלן:

  • מסגרת כוח האדם של הרשות על-פי תקן תוגש בהתאם לטבלה "שכר ומשרות לפי פרקי תקציב" .
  • רכישת שירותי כוח האדם באמצעות קבלני כוח אדם  – הרשות נדרשת לפרט את סוגי השירותים הנרכשים.
  • אם ישנם שינויים בין תקציב הרשות לבין ההוצאות בפועל בשנת 2019, על הרשות להסביר את השוני בתוספת המשרות או את הגידול בעלויות השכר, כולל מקור מימון תקציבי לתוספת.

 

שיא כוח אדם מורכב ממספר מרכיבים עיקריים:

תקן ייעודי – משרות מתוקננות וממומנות מתקציבי המשרדים הייעודיים: משרד החינוך, משרד הרווחה, ומשרדים אחרים. משרות אלה משתנות לעיתים במהלך השנה, והרשות המקומית אמורה להתאים את רמת ההעסקה לשינויים.
המשרדים הייעודיים מעבירים לרשות את פירוט המשרות הייעודיות המאושרות (משרד החינוך – דוח תקצוב מוניציפאלי המפרט משרות חינוך מאושרות ומתוקצבות, משרד הרווחה – דוח מפורט של המשרות המתוקצבות לרשות), על הרשות לציין את המשרות בהתאם  לדוחות  הנ"ל.

  • תקן מוניציפאלי – משרות הכלולות בהגדרה של שיא כוח אדם לעיל ואינן מקבלות תקציב ישיר או עקיף מהמשרדים הייעודיים.

  • פיצויים ועלויות פרישה חד פעמיות – יש לציין את הוצאות הרשות בגין פיצויים ועלויות פרישה חד פעמיות (פדיון ימי חופשה ומחלה, מענק פרישה, חודשי הסתגלות, פיצויים וכד') לפי סיווג ההוצאה לחינוך, רווחה ומוניציפאלי.

  • תוספות עפ"י חוק – קידום דרגות, תוספות ניהול וריכוז, שעות נוספות וכוננות ואחרים.

 

קניית שירותי עבודה וכוח אדם :

  • יועצים חיצוניים : יש לציין את מספר היועצים החיצוניים המועסקים באמצעות חשבונית ואת עלות העסקתם, ובתנאי שהחוזה עמם הינו לתקופה של 9 חודשים ומעלה או שתקופת העסקתם המצטברת עולה על 9 חודשים, ושהיקף שעות עבודתם עבור הרשות עולה על 80 שעות חודשיות. 
  • רכישת שירותי כוח אדם מקבלן כוח אדם : יש לציין את עלויות העסקת עובדים על-ידי קבלני כוח אדם העונים להגדרת קבלן כוח אדם על-פי חוק, גם אם המעסיק בפועל לא קיבל רישיון על-פי החוק האמור.  יש לציין את סוג השירותים  הניתנים על-ידי עובדי קבלן כוח-אדם, ובאיזה סעיף תקציבי נרשמות ההוצאות (בתקציב פעולות או בהוצאות שכר).
  • הערה : ברשות מקומית שאושרה לה תכנית הבראה לא תעלה מסגרת כוח האדם על המסגרת שאושרה בתוכנית ההבראה, ואילו תקציב השכר שיאושר לא יעלה על הסכומים שאושרו בתוכנית הבראה.

שעות עבודה  : ימי  א' – ה'  : 08:00 – 16:00

שעות קבלה : בתאום מראש

שרבל חרמאן
מנהל משאבי אנוש
 

יעדים למחלקת משאבי אנוש :

  • העמקת המחויבות האישית של העובדים מכל הסוגים למועצה ופיתוח ערוצי תקשורת פנים – ארגונית.
  • התאמת הארגון ומבנהו למדיניות המועצה, קידום פעילויות ספורט לעובדים.
  • סדנאות בטיחות בעבודה וכנסי ריענון נהלים והכשרות לשיפור טיב השירות .

 

מיון והשמת כוח אדם וטיפוחו .

  • הדרכות כלל מועצתיות והדרכות אישיות.
  • רווחת עובד וטיפול שוטף בתנאי העסקה של העובדים.
  • חוזים , פנסיות, קרנות השתלמו.
  • טיפול וליווי בעיות אישיות ותפקודיות של עובדים.
  • ביצוע שינויים בהגדרת תפקיד ומשימות בהתאם לצרכים משתנים וליווי מנהלים בכניסה לתפקיד ובניית הגדרות תפקיד משתנות ונהלי עבודה.
  • כינוס ויישום החלטות ועדת הנהלה.
  • קשר וטיפול ב"עובדי  חוץ".
  • איכות שרות ללקוח. וביצוע סקר לקוח סמוי.
  • העצמת מנהלים ופתוח תכנית רווחת עובד.

 

ממונה תעסוקה – אנשים עם מוגבלויות :

שרבל חרמאן
ממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלויות
 054-7460787

 

בישראל חיים כיום כ- 1.4  מיליון  אנשים עם מוגבלות. מוגבלות יכולה להיות פיזית, חושית(כגון ראיה ושמיעה), קוגניטיבית, נפשית, תקשורתית ועוד. אנשים עם מוגבלות מהווים כ %20 מהאוכלוסייה הבוגרת, אולם רק כמחצית מהם מועסקים. אנשים עם מוגבלות נתקלים לא פעם בסביבה לא נגישה או מפלה, כזו היוצרת עבורם חסמים למימוש זכותם הבסיסית להיות חלק טבעי בתוכה – בזכות ולא בחסד.

השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה, ככל אדם, היא הבסיס למימוש עצמי, לחיים בכבוד, לתרומה למשק ולשוויון חברתי. כמעסיקים, יש לנו תפקיד חשוב בפתיחת השערים בפני אנשים עם מוגבלות, במתן הזדמנות שווה, ובהפיכת הרשות שאנו אמונים עליה למגוונת ומכילה יותר .

ב –1 בינואר 2017 נכנס לתוקף תיקון מס'15  לחוק שווין זכויות לאנשים עם מוגבלות, אשר מחייב גופים ציבוריים לנקוט מהלכים משמעותיים לקידום העסקתם של אנשים עם מוגבלות  .

על כל גוף ציבורי המונה מעל 25 עובדים למנות ממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות. בנוסף ,גופים ציבוריים מעל 100 עובדים מחויבים בייצוג הולם של %5 עובדים עם מוגבלות

אנו ברשות נירתם לפעולות מגוונות ליישום דרישות החוק:

  • קידום פעולות למניעת הפליה בתהליכי קבלה לעבודה, קידום, הכשרה וכד'
  • מתן התאמות בסביבת העבודה על מנת שעובדים עם מוגבלות ישתלבו באופן מיטבי ושוויוני
  • כתיבת נוהל להעסקת אנשים עם מוגבלות ברשות
  • מינוי ממונה על תעסוקת עובדים עם מוגבלות, והכנת תכנית עבודה לתעסוקת אנשים עם מוגבלויות משמעותיות ופרסומה.
  • להובלה וליישום המהלכים שצוינו לעיל: שרבל חרמאן, מונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות ברשות ( עד לאחרונה מזכיר המועצה וגב' נילי זאהר) .

הממונה פועל להגעה לייצוג הולם כפי שהוגדר בחוק, ומהווה כתובת לפניות של אנשים עם וללא מוגבלות, הן מתוך הארגון והן מחוצה לו. הממונה מהווה מוקד לידע מקצועי ולהכוונה בנושא שילוב אנשים עם מוגבלות ברשות ,בכל ההיבטים המתייחסים למחזור חיי העובד בארגון: איתור, מיון , קליטה, התאמת עמדת עבודה, קידום ,סיום עבודה (בעת הצורך) .הממונה מהווה איש קשר לגורמי סיוע חיצוניים, ופועל לכתיבת תכנית העבודה של הרשות .

אנו מזמינים אתכם לפנות בכל שאלה בנושא.

להלן קישור – תכנית ומדיניות תעסוקת אנשים עם מוגבלויות

תחומי אחריות ממונה חופש המידע :   

 

  1. כללי:

    1. למועצה המקומית מגיעות מעת לעת פניות של תושבים, בין אם אנשים פרטיים ובין אם חברות, לקבלת מידע בנושאים שונים, דוגמת רישום נכסים, רישוי עסקים, מידע לגבי מכרזים, חוקיות תמרורים וכד'.
    2. המועצה המקומית עספיא פועלת למתן מידע לציבור על פי חוק חופש המידע תשנ"ח 1998.

     

  2. מטרת ההוראה:

    1. להגדיר ולפרט את תהליך הטיפול בפניות לקבלת מידע המגיעות למועצה

    2. ליצור את המסגרת הנוהלית למילוי דרישות החוק.

     

  3. הגדרות:

    1. מידע: כל מידע המצוי ברשות ציבורית והוא כתוב, מוקלט, מוסרט, מצולם או ממוחשב.
    2. ממונה: מי שימונה על ידי ראש רשות ציבורית. הוא ממונה על עמדת מידע לרשות הציבור, על טיפול בבקשות     לקבלת מידע ועל יישום הוראות החוק.
    3. קבלת מידע: לרבות עיון, צפייה, האזנה, העתקה, צילום, קבלת פלט מחשב או קבלת מידע בכל דרך אחרת בהתאם לסוג המידע וצורת החזקתו.
    4. תושב: כהגדרתו בסעיף 1 לחוק מרשם האוכלוסין, התשכ"ה 1965 וכן תאגיד שהתאגד לפי הדין בישראל.
    5. אגרה: תקנות חוק חופש המידע (אגרות), התשנ"ט 1999: תשלום עבור מסירת המידע אשר גובהו נקבע בוועדת אגרות ובהתאם לתקנות החוק.
    6. אגרת בקשה: אגרת בקשה לקבלת מידע תהיה בסכום של 20 שקלים חדשים.
    7. אגרת טיפול: אגרה בעד איתור המידע המבוקש, מיונו והטיפול בו תהיה בסכום של 30 שקלים חדשים לכל שעת עבודה באיתור המידע, במיונו או בטיפול אחר בבקשה, החל בשעה הרביעית.

     

  4. אגרת הפקה:

    1. אגרת הפקה של מידע בכתב תהיה בסכום של 0.20 ש"ח לכל עמוד צילום או עמוד פלט מחשב שהופק.
    2. היה המידע מוקלט, מוסרט או צילום – יישא המבקש, בעלות ההפקה או העתקה של המידע.
    3. התחייבות לשאת בתשלום האגרות: בנוסף לתשלום אגרת בקשה – האזרח מתחייב לחתום על התחייבות לשלם במידה והטיפול הכולל עולה על  150 ש"ח בגין עלות טיפול והפקת מידע או להמציא ערבות להבטחת תשלום הסכום במלואו.
    4. הצמדה: הסכומים הנקובים לעיל יעודכנו ב – 1/10 של כל שנה בשיעור השינוי של המדד השנתי.
    5. פטור: מידע שאדם מבקש על אודות עצמו וזכויותיו, פטור מאגרת בקשה, וכן מאגרת טיפול בעד 4 שעות עבודה. כמון כן   : עמותה רשומה כמשמעותה בחוק העמותות , אדם המבקש מידע לצורך מחקר אקדמי, אדם בעל זכאות לקבלת קצבה. (הפטור בעד 4 שעות הינו מעבר ל- 3 שעות הניתנות בכל מקרה במסגרת הגשת הבקשה)

     

  5. סמכות ואחריות:

    מזכיר המועצה המקומית ,  אחריות כוללת לניהול תכנון וארגון במועצה, ובתוך כך על יישום הוראות חוק חופש המידע תשנ"ח 1998 והטיפול בבקשות לקבל מידע.

     

  6. תוכן ההוראה:

    1. כאשר מגיעה למועצה בקשה לקבלת מידע, יפעל הממונה על חופש המידע כדלהלן:
    2. יערוך בחינה מקדמית באשר להימצאות המידע המבוקש במאגרי המידע של המועצה או במאגר נתונים אחר.
    3. במידה שהמידע המבוקש אינו נמצא בידי המועצה, יפנה הממונה על חופש המידע את הפונה לגורם המתאים לקבלת המידע.
    4. במידה והמידע המבוקש נמצא בידי המועצה, יפעל הממונה על חופש המידע כמפורט בזאת.
    5. במידה והמידע טעון תשלום אגרה, ישלח הממונה לפונה שובר לתשלום אגרה. את האגרה ישלם הפונה בקופת המועצה או בדואר, וישלח את השובר החתום לממונה.
    6. בפניה הטעונה תשלום, לא יימסר המידע אלא רק אחרי קבלת השובר המעיד כי התשלום בוצע בפועל.
    7. הממונה יבדוק האם הפניה בהירה ומפורטת דיה על מנת לאתר את המידע המבוקש.
    8. במידה והפניה אינה בהירה ו/או מפורטת דיה, ישלח הממונה על חוק חופש המידע מכתב לפונה, בו הוא יתבקש להוסיף את הפרטים החסרים.
    9. לאחר ביצוע הבדיקות לעיל, יפנה הממונה על חוק חופש המידע בכתב לגורמים הרלוונטיים במועצה לקבלת המידע.
    10. הגורמים הרלוונטים ישובו עם המידע המצוי בידיהם, תוך 10 ימים מיום פנייתה של הממונה אליהם.
    11. תוך 30 יום מקבלת הפניה שאינה טעונה תשלום, או לחילופין תוך 30 יום מקבלת שובר התשלום החתום לפניה שטעונה תשלום, יספק הממונה על חוק חופש המידע את המידע שאותר לפונה, בתשובה מנומקת בכתב.
    12. המידע יסופק בכפוף לסעיפים 8,9,13 בחוק חופש המידע.
    13. במקרה בו נדרש זמן רב יותר לאיתור המידע המבוקש, רשאי ראש המועצה להאריך את פרק הזמן למתן התשובה ב-30 ימים נוספים, תוך מתן נימוק להארכה.
    14. מעקב ובקרה: אחת לשנה יעביר הממונה על חוק חופש המידע למבקר המועצה דו"ח לגבי הפניות שהתקבלו בשנה האחרונה .
  7. אחריות ביצוע:

    הממונה על חוק חופש המידע – אחראי ליישום ההוראה

  • תוכן

מניעת הטרדה מינית במקום העבודה

נילי זאהר
הממונה על הטרדה מינית
 0526684383

 

הטרדה מינית והתנכלות על רקע מיני פוגעת בכבוד האדם, בחירותו, בפרטיותו ובשיווין בין המינים והן אסורות על פי החוק למניעת הטרדה מינית אשר אושר בשנת 1998.

הטרדה מינית והתנכלות פוגעות ביחסי העבודה ובשמה הטוב של הרשות המוניציפאלית ועומדת בניגוד למדיניות השלטון המקומי.

מועצה מקומית עספיא רואה בתקיפה מינית ובהטרדה מינית במקום העבודה או מחוצה לו, תופעה שהחברה כולה צריכה לפעול למיגורה.

המועצה תהיה מקום עבודה וסביבה למתן שירות שאין בה הטרדה מינית ו/או התנכלות שמקורה בהטרדה מינית.

אחת לתקופה אני מתזכרת את העובדים ע"י שליחת הנוהל למניעת הטרדה מינית המותאם למועצה המקומית עספיא ומתגברים את המודעות לנושא רגיש זה ביום עיון.

מטרת תפקידה של הממונה הוא לעסוק בשני תחומים:

  1. מניעה על ידי הסברה בדרכים שונות והעלאת המודעות של ציבור העובדים לגבי חשיבות הטיפול במי שחווה פגיעה או הטרדה מינית.
  2. להוות כתובת לפניות, לא כגורם מטפל, אלא כגורם מפנה שפועל לפי רצון הנפגע/ת לאחר שנפרשו בפניו או בפניה האפשרויות. (יש חובת דיווח והטיפול בנושא יעשה על ידי בשיתוף עם ועדה).

אנשי קשר