מחלקת כספים

פרטים ושעות קבלה :

  • הגביה ממוקמת במבנה המועצה המקומית.  
  • שעות עבודה:   כל ימי השבוע מלבד ששי משעה 8:00 עד 12:00
  • אגף הגבייה מונה 6 עובדים ומבצעת מגוון רחב של מטלות שוטפות החל ממדידת נכסים, חיובי ארנונה ושרותי גינון, הפעלת , הדבקת מודעות, קבלת קהל וביצוע הנחות וארנונה. ומעסיק את חברת מגער בנושאי הגביה ואכיפתה .  
  • האגף  מחייב וגובה את מרבית החיובים לפי הנחיית מחלקות המועצה לרבות גינון, הנדסה, מים, תברואה, אחזקה ותשתיות.  
  • כל פיגור בתשלום גורר הצמדות וחיובי ריבית כחוק. מחודש אוקטובר 2000 קבע משרד הפנים ריבית פיגורים בגובה 0.75% לחודש.  

מטלות ותחומי אחריות

  • קבלת קהל וגביית מסי הרשות וארנונה מהתושבים 
  • אחראית על פתיחת כרטיס חדש (זוג צעיר, תושב חדש וכו') עבור חישוב ארנונה ומסים. 
  • מעקב אחר שינויים ותוספות בניה לצורך חישוב שטח בנוי לגביה (לפי חוק ההסדרים הקבוע במשק). 
  • קביעת הנחות לפי תקנות ההנחה בארנונה 
  • הנחות ע"י ועדת ההנחות של המועצה . 
  • תיאום בין המחלקה לבין מחלקת חשבונות. 
  • בניית תוכנית חודשית/תקופתית לעבודת הגבייה במועצה עם ההנהלה ומעקב אחר ביצועה. 
  • תיאום ומעקב אחר עבודת חברת הגבייה. 
  • הדפסת דו"חות באוטומציה בדיקתם ותיוק. 
  • השתתפות בישיבות ועדת ההנחות.

ארנונה מהי ? וכיצד מחושבת

  • ארנונה היא מס המוטל על תושבים בגין הנכסים, בתחום שיפוט הרשות, אותם הם מחזיקים. מס זה מוטל ללא זיקה לשירות מסוים הניתן ע"י הרשות וחובת התשלום איננה בגדר תשלום מסחרי ואיננה מותנית בקבלת השירותים אותם מספקת המועצה.  
  • מועצת עספיא עושה מאמצים רבים להשתמש בתבונה בכספי הארנונה ובכספים אחרים לטובת האזרח כגון השקעות בחינוך, רווחה, תשתיות, שיפור פני הכפר, עידוד יזמות עסקית ופרטית ועוד. לקראת תחילת כל שנה מצביעה ומאשרת מועצת הישוב את צו הארנונה המבוסס על צו שנה קודמת מעודכן לפי הנחיות משרד הפנים הקובע מחירי מקסימום ומינימום לכל סוג נכס.  
  • כל חריגה או שינוי בצו מחייבים אישור חתום ע"י שרי הפנים והאוצר. מרבית התעריפים בצו הארנונה של מועצת עספיא קרובים למינימום המתחייב.     

הני​שום

  • המחויב בתשלום הוא הנישום כלומר נושא המס.זהו האדם או תאגיד בעל הזיקה הקרובה ביותר לנכס כמחזיק הן בבעלות או בשכירות או בכל דרך אחרת.החיוב בארנונה נובע מעצם החזקה ולא מעצם השימו   

הנכ​ס

  • הנכס הינו האובייקט בגינו מוטל המס והוא נשוא המס. גודל הנכס הינו מהגורמים החשובים לקביעת תוצאת שומת הארנונה.     

שומת ארנונה

  • שומת הארנונה השנתית נקבעת כמכפלה של גודל הנכס בתעריף הסיווג המתאים ומועד התשלום הוא הרגע בו נוצר אירוע המס כלומר הראשון לינואר בכל שנה.  
  • הרשויות מאפשרות לשלם את השומה השנתית עד לסוף חודש ינואר ועל כך מוענקת הנחת תשלום מראש כפי שקובע חוק ההסדרים לאותה השנה.  
  • לחלופין, ניתן לשלם את השומה השנתית בשישה תשלומים כאשר כל תשלום כולל 1/6 מהשומה השנתית ונושא הצמדה עד לתקופת החיוב התקופתית.  

פטורים והנחות מארנונה

  • מועצת עספיא מעניקה הנחות מארנונה בהתאם לתקנות ההסדרים במשק המדינה – הנחות מארנונה.בתקנות אלה נקבע טווח הנחה לכל סוג הנחה והמועצה, במרבית ההנחות, מעניקה הנחה הקרובה יותר למקסימום אותו ניתן להעניק.ההנחות מבוצעות במדור קבלת קהל ולפי קריטריונים .  
  • להלן תקנות ההנחות מארנונה, כפי שהחליטה מועצת הישוב, ולאחריהן ניתן להדפיס טופס בקשה להנחה, למלאו ולהגישו, בליווי מסמכים נדרשים, במחלקת הגבייה.  
  • טופס הבקשה הממולא מהווה הצהרה כי כל הפרטים הינם נכונים. 
  • כל המוסר פרטים אשר אינם נכונים צפוי לעונשים הקבועים בחוק. 
  • בנכס בו מבקשי ההנחה מתגוררים בשכירות, נא לצרף צילום חוזה שכירות בתוקף וצילום ספח תעודת זיהוי בו מופיעה הכתובת בה מבקשים את ההנחה

החלטות ועדת הנחות

ועדת ההנחות של המועצה רשאית להעניק הנחה לנזקק  . הנזקקים חייבים למלא טופס בקשה בצירוף המסמכים הרלוונטיים .​

מטלות ו​תחומי אחריות :

  • פיקוח על רישום חשבונאי תקין ומסודר של כל פעילויות המועצה (הוצאות והכנסות). 
  • אחראי להפקת דוחות כספיים תקופתיים (דוחות רווח והפסד, מאזנים תקופתיים, מאזני בוחן ועוד..). 
  • אחראי לבדיקת חשבונות ספקים ולאישורם. 
  • הגשת דוחות ביצוע לכל משרדי הממשלה לקבלת מימון הפרויקטים השונים ודיווחים אחרים למוסדות השונים לקבלת החזרים בכל התחומים תוך הזמן הסביר ובתנאי שהגשת הדוחות לא תעבור שבוע ימים מיום קבלת החשבונות הדרושים ואישורם ע"י הגורמים המוסמכים . 
  • בדיקת חשבונות קבלנים ביסודיות. 
  • מערך חשבונאי – מעקב והתאמות כלליות ופקודות יומן .
  • מעקב גביה, עריכת התאמות, הנחות,זיכויים, סקירת דוחות ומאזנים.
  • מעקב אחר התאמות גביה מול הנהלת חשבונות .
  • ניהול תיק ומעקב אחר תביעות משפטיות בתיאום עם היועץ המשפטי של הרשות
  • ניהול משא ומתן לעריכת הסדרים
  • מעקב אחר קבלת דוחות כספיים מבוקרים ויתר המסמכים הדרושים מגופים נתמכים ועמותות למיניהן
  • בקרה תקציבית ודיווח לממונים על חריגות מתקציב הרשות
  • הכנת הצעת תקציב פיתוח בתיאום עם מהנדס המועצה, הצעת תקציב שנתית ורב שנתית .
  • מעקב לביצוע תיקון הליקויים בדוח הפנים ומעקב לביצוע תיקון הליקויים ביקורת משרד הפנים (ביקורת חוץ) יחד עם מבקר המועצה
  • סיוע למחלקות השונות בנושאים הכספיים (הדרכה וייעוץ)
  • ניהול ומעקב ביצוע אחר חשבון החינוך המיוחד – ייעוד כספי חינוך
  • ניהול פרויקטים – מים וביוב ודיווח למנהל המים ומנהלת הביוב
  • קבלת קהל לפי הצורך במערכת

אנשי קשר

עקרם מנסור